Najčešća pitanja

Ko se može žaliti i kako?

Svako fizičko i pravno lice, domaće ili strano koje smatra da su mu aktom, radnjom, činjenjem ili nečinjenjem subjekta kontrole povređena prava može da podnese pritužbu Ombudsmanu.

Pre podnošenja pritužbe građanin je dužan da pokuša da zaštiti svoja prava u redovnom pravnom postupku, jer Ombudsman neće postupati po pritužbi dok prethodno ne budu iscrpljena sva pravna sredstva, u odgovarajućem pravnom postupku.

Na koga i na šta se možete žaliti?

Fizička i pravna lica se mogu žaliti na rad organa Gradske uprave i javnih službi (javna preduzeća) čiji je osnivač grad Beograd ako smatraju da su povređena njihova prava primenom ili neprimenom propisa i opštih akata koje je doneo Grad.

Građanin se može žaliti i na protek roka za rešavanje nekog svog problema ako je organ Uprave ili javne službe bio u obavezi da donese rešenje ili drugi akt u vezi podnetog zahteva.

Može se žaliti i na okolnost da mu u odgovarajućem postupku nije uzeta u razmatranje neka činjenica za koju smatra da bi bitno uticala na ishod odluke ili rešenja.

Da li se na pritužbu plaća taksa?

Za podnošenje pritužbe ne plaća se nikakva taksa ili bilo kakva druga naknada.

Na kom se jeziku možete obratiti Ombudsmanu?

Pritužba se podnosi u pisanoj formi (uključujući i elektronsku komunikaciju) ili usmeno na zapisnik.

Pritužba se podnosi na srpskom jeziku, kao zvaničnom jeziku u Republici Srbiji.

Kada Ombudsman uzima u razmatranje pritužbu?

Kada primi pritužbu u pisanom obliku ili usmenu datu u zapisnik Ombudsman je dužan da u najkraćem mogućem roku razmotri istu i sa odgovarajućom argumentacijom prosledi odgovarajućem organu Uprave ili javne službe na izjašnjenje.

Ako proceni da je pritužba hitna i da mogu da nastanu veće posledice (nenadoknadiva šteta) po podnosioca pritužbe, dužan je da pokuša da telefonom pozove subjekta kontrole i obavesti ga o hitnom rešavanju problema.

U skladu sa Odlukom o ombudsmanu subjekt kontrole je dužan da odgovori na pritužbu u roku od 15 dana.

Možete li imati štetne posledice zbog obraćanja Ombudsmanu?

Građani koji su se obratili Ombudsmanu radi zaštite nekog od svojih prava ne mogu imati nikakve štetne posledice zbog toga.

Podnosilac pritužbe može predložiti a Ombudsman odluči da u opravdanim slučajevima subjektu kontrole ne otkrije identitet podnosioca pritužbe.

Po kojim pritužbama Ombudsman grada Beograda nije nadležan da postupa?

Ombudsmanu grada Beograda obraćaju se građani sa pritužbama na rad javnih izvršitelja, zbog prinudne naplate. S obzirom na to da Ombudsman grada Beograda nije nadležan da postupa u navedenim slučajevima, građani se upućuju da se obrate Komori izvršitelja, ul. Njegoševa br. 73, Beograd, tel: 011/244-4329, e-mail: office@komoraizvrsitelja.rs

Veliki broj pritužbi odnosi se i na postupanje Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, Ministarstva unutrašnjih poslova, EPS-a, Republičkog geodetskog zavoda itd. Kako u predmetnim slučajevima, Ombudsman grada Beograda nije nadležan da postupa, stranke se upućuju da se obrate Zaštitniku građana Republike Srbije, ul. Deligradska br. 16, Beograd, tel. 011/2068100, e-mail: zastitnik@zastitnik.rs

Pritužbe koje se odnose na rad suda i postupanje sudija, građani često podnose Ombudsmanu grada Beograda, koji ih, nakon temeljnog razmatranja svakog predmeta, upućuje da se obrate nadležnom Ministarstvu pravde Republike Srbije – Odeljenju za nadzor u pravosudnim organima, ul. Nemanjina br. 22-26, Beograd, tel: 011/363-1170, e-mail: nadzor@mpravde.gov.rs

Stranke podnose pritužbe Ombudsmanu grada Beograda koje se tiču nemogućnosti da dobiju tražene informacije ili dokumenta, te ih upućujemo da se obrate Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, ul. Bulevar kralja Aleksandra br.15, tel: 011/340-8900, e-mail: office@poverenik.rs

Problemi u vezi kojih roditelji maloletne dece uglavnom dolaze kod Ombudsmana grada Beograda odnose se i na vršnjačko nasilje. Kako je ovo problem koji je u nadležnosti Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Ombudsman grada Beograda roditelje dece upućuje da se obrate na adresu: ul. Nemanjina br. 22-26, Beograd, tel: 011/3613-734, e-mail: kabinet@mpn.gov.rs

Zaposleni se često obraćaju Ombudsmanu grada Beograda sa pritužbama koje se odnose na neuplaćivanje doprinosa od strane preduzeća u kojima rade. Budući da je ovo problem koji je u nadležnosti inspekcije za rad, Ombudsman grada Beograda upućuje pritužioce da se obrate: Ministarstvu za rad, zapošljavanje, socijalna i boračka pitanja – Inspektoratu za rad, ul. Bulevar umetnosti br.10, Novi Beograd, tel. 011/201-7485, 011/201-7495, e-mail: inspekcija@minrzs.gov.rs

Građani imaju problema i sa postupanjem banaka, te ih Ombudsman grada Beograda upućuje da se obrate Narodnoj banci Srbije – Zaštiti korisnika, ul. Nemanjina br.17, tel.011/3338-000, 011/3338-251, e-mail: zastita.korisnika@nbs.rs

Kupci odnosno potrošači, obraćaju se Ombudsmanu grada Beograda sa reklamacijama zbog neispravnosti kupljene robe. S obzirom na to da ovaj problem nije u nadležnosti Ombudsmana grada Beograda, upućujemo potrošače da se obrate nadležnom Ministarstvu za trgovinu, turizam i telekomunikacije – Sektoru za zaštitu potrošača, ul. Nemanjina br.22-26, Beograd, tel. 0800/103104, e-mail: zastitapotrosaca@mtt.gov.rs

Da li Ombudsman grada Beograda može da zastupa građane pred državnim organima i da za njih sastavlja tužbe, žalbe i druge podneske?

Ombudsman grada Beograda kao kontrolni organ ne zastupa stranke i ne sastavlja podneske u njihovo ime. U skladu sa Zakonom o besplatnoj pravnoj pomoći („Sl. glasnik RS“, br. 87/2018) zahtev za odobravanje besplatne pravne pomoći podnosi se organu opštinske uprave ili gradske uprave ili uprave grada Beograda nadležnom prema mestu prebivališta ili boravišta podnosioca zahteva ili mestu pružanja besplatne pravne pomoći.

Da li Ombudsman grada Beograda može da kontroliše rad privatnih preduzeća, odnosno firmi i preduzetnika?

Ombudsman grada Beograda ne kontroliše rad navedenih preduzeća i preduzetnika. Ombudsman grada Beograda ovlašćen je da kontroliše rad organa Gradske uprave grada Beograda, i organizacija, preduzeća i ustanova čiji je osnivač grad Beograd.

Niste našli odgovor na pitanja?

Pošaljite nam imejl poruku preko našeg kontakt formulara.

Podnošenje pritužbi.

Saznajte više o tome ko i u kom
slučaju može podneti pritužbu.

Podnesi
pritužbu